Digitalisering

Nytt digitalt ledningssystem för byggbranschen

Gänget på kontoret i Nodihuset: Pontus Algebäck, IT- och systemansvarig, Povel Fridefors, koordinator, och Camilla Algebäck, grundare & KMA-konsult. Foto: Algebäck Group.

Göteborgsbaserade Algebäck Group såg en brist inom byggbranschen och lanserade ett nytt ledningssystem för att få bättre digitala flöden och förstärka den dagliga arbetsprocessen.

Det nya systemet kallas CAPA och ska, enligt Algebäck Group, vara banbrytande för byggsektorn.

– Med vår expertis och passion för innovation skapade vi vårt eget system. Vårt system är inte bara enkelt att använda, det är designat för att växa med er verksamhet och göra processen med ISO-certifiering till en självklar del av din framgång, säger Camilla Algebäck, vd för Algebäck Group.

CAPA är utvecklat för att möta de specifika behov som byggföretag har, med fokus på att effektivisera verksamheten, öka lönsamheten samt skapa ett tryggare och smidigare arbete för alla medarbetare.

Med CAPA kan kunden enkelt hantera och förbättra sina interna processer genom ett brett utbud av funktioner som är användarvänliga och tillgängliga för alla anställda. Systemet är utformat för att stödja regelbunden användning och göra komplexa, och inte minst tidskrävande, uppgifter enkla att utföra, vilket bidrar till en mer sammanhållen och effektiv arbetsplats.

Nyckelfunktioner i CAPA:

  • Ökad lönsamhet: Genom att förenkla och förbättra arbetsflödena bidrar CAPA till en mer kostnadseffektiv verksamhet, vilket leder till ökad lönsamhet. Därtill en smidigare väg till att bli ISO-certifierad, vilket kan leda till spännande uppdrag för er verksamhet.
  • Dokumenthantering: Liveeditor samt standardiserade filtyper för smidig hantering i ledningssystemet. Därtill olika behörighetsnivåer beroende på vilken roll som hanterar olika delar av ledningssystemet.
  • Användarvänlighet: CAPA är designat för att vara lättanvänt för alla anställda, oavsett teknisk erfarenhet. Ledningssystemet innehåller flertalet olika funktioner som alla anställda är i behov av i arbetet. Detta främjar en bred och regelbunden användning av systemet i hela organisationen.
  • Avvikelsehantering: På ett lätt och smidigt sätt kan personalen rapportera olika typer av avvikelser i CAPA – där avvikelserna samlas in, hanteras och även presenteras på ett enkelt sätt genom överskådliga grafer och nyckeltal.
  • Bevakning: I CAPA finns en bevakningsfunktion för att lättare stämma av vilka kravutbildningar som håller på att löpa ut samt dokument och avtal som blivit inaktuella och behöver uppdateras.
  • Formulär: Funktionen kring formulär hjälper ditt företag både internt och externt genom att ha möjlighet att exempelvis genomföra kundundersökningar alternativt medarbetarundersökningar.