Kungsleden har rekryterat Anna Trane som kommunikationschef och medlem av bolagets ledningsgrupp. Hon kommer närmast från NCC där hon är chef för externkommunikation.
Anna Trane har gedigen erfarenhet från kommunikation, Investor Relations och media, närmast från NCC där hon arbetat i sex år och för närvarande är Head of Corporate Media Relations. Anna har även varit press- och PR-chef på it-konsultbolaget Cybercom. Tidigare var hon redaktör och programledare för SVT:s ekonominyheter. Anna Trane har en MBA med inriktning mot internationell ekonomi och marknadsföring från Uppsala universitet.
– Vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser där människor inspireras. Jag välkomnar Anna till Kungsleden och ser en stor potential i att vi tillsammans ska lyfta vårt varumärke och vår kommunikation för att ytterligare stärka Kungsledens position på marknaden, säger Biljana Pehrsson, vd för Kungsleden, i ett pressmeddelande.
– Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Kungsleden. Med mina erfarenheter från börsnoterade bolag och tidigare roller som ekonomijournalist, vill jag utveckla en långsiktig och hållbar kommunikation som förstärker bilden av Kungsleden för våra kunder, investerare och allmänheten, säger Anna Trane tillträdande kommunikationschef på Kungsleden.
Anna Trane tillträder den 7 januari 2020 och kommer ingå i Kungsledens ledningsgrupp med ansvar för kommunikation och marknadsfrågor.