Skanska Nya Hem ska tydliggöra sin hållbarhetsprofil och tillsätter Camilla Fredman Svensson som marknads- och kommunikationschef. Hon tillträder sin nya roll 1 juni 2020.
Samtliga bostäder från Skanska är redan i dag miljöcertifierade och utgångspunkten är att det ska vara enkelt för kunderna att leva hållbart. Marknads- och kommunikationschefen kommer ha en nyckelroll i den fortsatta utvecklingen av varumärket.
– Vi måste särskilja vårt erbjudande och motivera varför ett hållbart hem från Skanska är bättre än konkurrenternas erbjudanden. Vi ser att bostadsköpare fortfarande har svårt att navigera rätt bland utbudet, säger Camilla Fredman Svensson, i ett pressmeddelande.
– För att nå vårt mål om klimatneutralitet 2045 måste bostadsutvecklingen styras i en mer hållbar riktning. Camilla kommer spela en viktig roll i att tydliggöra fördelarna med hållbara bostäder för våra kunder och stärka dialogen med omvärlden kring behovet av reformer på bostadsmarknaden, säger Mikael Matts, vice VD Skanska Sverige.
Camilla Fredman Svensson arbetar i dag som chef för Public Affairs, Skanska AB. Hon har tidigare arbetat som pressekreterare och politisk handläggare hos Liberalerna samt rådgivare åt Sveriges EU-kommissionär. Hon tillträder sin nya tjänst 1 juni 2020.