Nyheter

Chefsrockad på Veidekke

Max Ney blir Veidekkes nya kommunikationschef. Den nuvarande kommunikationschefen blir affärsutvecklingschef för Veidekke Bostad.

Max Ney kommer närmast från Socialdemokraterna i Stockholms läns landsting, där han har varit ansvarig för centrala kampanjer. Han har tidigare också jobbat som kommunikationskonsult på PR-byrån Springtime.

Nu blir han i stället kommunikationschef för Veidekke i Sverige. Han tillträder sin nya tjänst i oktober och kommer att ansvara för den externa kommunikationen på Veidekke Entreprenad och Veidekke Bostad.

— Veidekke har sedan starten för tio år sedan nu rotat sig i Sverige. Vi står nu inför fortsatt tillväxt och i det arbetet kommer Max att få en viktig roll att förstärka vårt varumärke och tydliggöra vårt budskap, säger Per-Martin Eriksson, vd för Veidekke Bostad, i ett pressmeddelande.

Den nuvarande kommunikationschefen, Thomas Andersson, blir affärsutvecklingschef för Veidekke Bostad.

— Det känns spännande, det ska bli jättekul. Vi har en övergångsfas nu, Max Ney kommer inom någon vecka. Egentligen har jag redan tillträtt, men det blir full fart om en vecka eller två, säger Thomas Andersson.

Veidekke Bostad har tidigare inte haft någon affärsutvecklingschef, så Thomas Andersson kommer in som en ny resurs i organisationen. Han vill framför allt utveckla företagets strategi för att följa marknaden så att de bostäder som produceras blir så attraktiva som möjligt.

— Vi behöver lyssna mycket mer i dialog med kunder, så tidigt som möjligt. Den dialogen har vi jobbat en del med, men det ska vi jobba ännu mer med, säger Thomas Andersson.

Veidekke deltar som en av tre parter i ett projekt på Hornsbruksgatan i Stockholm där man tidigt frågar boende och företag i området hur de tycker att området kan utvecklas. Arbetssättet kallas community planning, läs mer om det här.