BoKlok kammade hem förstapriset i kategorin ”Bygg & fastighet” i Digital PR Awards, som arrangeras av Mynewsdesk och är ett pris inom digitalt PR-arbete.
Med Digital PR Awards vill nyhetssajten Mynewsdesk uppmärksamma de kunder som har förstått vikten av att arbeta med ett kreativt och effektivt PR-flöde – som dessutom ger resultat.
I år var 30 företag inom tio olika kategorier nominerade. De nominerade bedömdes utifrån utseende och upplägg på nyhetsrummet, bredd och variation på innehåll samt engagemang, räckvidd och resultat av PR-aktiviteter.
”Tydligt regionalt fokus i PR-arbetet vilket ökar relevansen och förbättrar resultatet. Bra mix av företagsnyheter och utbildande innehåll. Nyttjar verkligen sin stora bildbank och lyckas därför leverera ett tilltalande bildspråk.”.
– Vi har verkligen försökt få till en bra mix av nyheter som ska tilltala allt från politiker till nyfikna kunder. Med det här priset känns det som att vi verkligen är på rätt väg att få ut vårt budskap till fler – att vi bygger prisvärda hem för vanliga människor, säger Hanna Sjöström, social media manager, BoKlok.