34 procent av besökarna jobbar inom produktionen. 40 procent kommer från Mälardalsregionen och 27 procent stannade mer än en dag.
Så ser några av siffrorna ut när Nordbygg låtit utvärdera årets mässa.
– Mässan har en extremt stabil bas att bygga vidare från, men samtidigt finns det områden att utveckla, säger Mikael Jansson, Fair Link, som ansvarat för utvärderingen.
Nordbygg har tagit hjälp av Fair Link, ett analys- och utbildningsföretag för mäss- och evenemangsbranschen, för att utvärdera och utveckla Nordens största byggmässa.
Även de kvinnliga besökarna har ökat, från 16 procent 2016 till 20 procent 2018. Åldern på besökarna ligger i det övre spannet. 32 procent tillhörde åldersgruppen 55+, och lika många 45-55-år.
Hälften av besökarna som besökte Nordbygg 2016 kom tillbaka i år. Beslutet att besöka mässan tog de flesta, 39 procent, 2-4 veckor innan mässan. 73 procent kom i sällskap och 27 procent besökte mässan i mer än en dag.
Av yrkesrollerna jobbar 34 procent i produktionen, 13 procent inom projektering och elva procent vardera representerar beställarsidan eller förvaltning/drift/underhåll. Just beställarsidan vände man sig lite extra till på årets mässa med ett tydligt program för att hjälpa dem att hålla sig uppdaterade.
– Det lyfte upplevelsen, och nästa år kommer vi att utöka med en ny innovationsarena med ny teknik.
Vilka som blir de största ämnena på nästa Nordbygg har intervjupersonerna också fått svara på. Där toppar miljö-, klimat- och hållbarhetsfrågor stort, medan energi- och effektivisering kommer på andra plats. Sedan hamnar solenergi, digitalisering och arbetskraft.
– Här ligger mycket av utvecklingspotentialen. Det är jätteviktigt att vara lyhörd och lyssna på utställarna och besökarna, säger Mikael Jansson. En mässa ska vara en levande mötesplats som ska utvecklas. Om till exempel sex år kommer inte mässan se ut på samma sätt som den gjorde i år.
Totalt besökte 48 260 personer Nordbygg. Vid utvärderingen har cirka 600 besökare och 300 utställare intervjuats.